۱۳۸۹/۰۳/۲۹

عکسی از هندوراس و دروغ‌گویی روزنامه‌ی ایران

عکس زیر در روزهای پرالتهاب پس از انتخابات 22خرداد88 به جنبش اعتراضی مردم ایران نسبت داده شد. مخصوصا در توئیتر و بین غربی‌های بی‌خبر می‌دیدم که این عکس به عنوان عکسی از ایران دست به دست می‌شد.



برای یک ایرانی که سیرحوادث و تصاویر آن روزها را از اینترنت دنبال می‌کرد فهمیدن اینکه این عکس از ایران نیست دشوار نبود اما اینکه یک غربی این عکس را از ایران بداند عجیب نمی‌نموند. این عکس از اعتراضات هندوراس است که اتفاقا همان‌روزها در آنجا هم اعتراضاتی به پا بود.

حال پس از یک سال از حوادث خونین ایران، روزنامه‌ي حکومتی ایران از این عکس در ویژه‌نامه‌ی سالگرد انتخابات استفاده کرده است و زیر آن نوشته است: [حمله‌ي اغتشاش‌گران به نیروی انتظامی]!


توضیحات بیشتر را در اینجا بخوانید.

اینکه مردم عادی و کاربران غربی توئیتر این عکس را از ایران بدانند عجیب نیست اما اینکه پس از یک‌سال یک روزنامه‌ي حرفه‌ای و رسمی کشور از این عکس استفاده می‌کند آیا دلیلی جز «دروغ» برای مظلوم نمایی دارد؟

تعداد دیگری از تصاویری که آن‌روزها به عنوان عکس‌های جنبش سبز جا زده‌شدند اینجا آمده است. مراقب باشید اگر روزی در ویژه‌نامه‌های روزنامه‌ی حرفه‌ای ایران آن‌ها را دیديد گول نخورید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر